layout

Saturday 12 January 2013

ajal

Assalamualaikum,

So mati ? ajal maut , jodoh pertemuan dan rezeki hanya rahsia Allah . takdir Allah SWT . so hari ni aku nak cite experience aku pasal ajal maut . ok ni bukan bermaksud aku jelmaan hantu ye kakak kakak sekalian , ini hanya mimpi ! lol .
Masa nak dekat SPM tahun lepas memang tetiap hari aku study malam , biasa ye aku tidur dulu dalam pukul 1030 then bangun around 12 WITHOUT solat isya' .. yeyeyeye aku tau aku tak sepatut ye melambatkan solat . astagfirullah.. tapi dengan cara tuh je akan buat aku bangun dengan sendiri ye sebab tak lengkap la tido aku selagi tak solat so memang aku akan bangun ! then one night ni , memang aku lelap ..
aku mimpi aku ade kat kampung since aku rindu gila kat atuk aku sampai mimpi mimpi , then yang pelik ye semua orang kesayangan aku ade kat situ . family and friends . tak kira ah kawan bbst ke atpn ke semua ade macam kitaorang ni gi lawatan padahal kampung aku kot . fine fine fine . lepas tuh bila masa pulak ah dekat belakang rumah atuk ade ampaian panjang yang ade kat atpn tuh ?! *rindu ATPN!!* k fine lantak ah , dok aku sembang dengan family/friends *aku tak ingat sangat* then ade macam puting beliung datang , panik gila aku masa tuh !! huaa then masa aku sedar *masih dalam mimpi* aku ade kat langit tengok orang kat bawah !! *ei macam hantu kapcai kan, lol*aku rasa ... Allah tengah cuba nak tarik nyawa aku , seriously dia tarik tuh macam dah sampai tengkuk memang kat tengkuk dah then aku merayu sesangat aku tak boleh mati !! aku tak solat isya' lagi ya ALLAH ! masa tu memang dah menangis . dan akhirye aku sedar dari mimpi tuh dengan rasa tak percaya aku hidup lagi !! Alhamdulillah tapi aku takkan lupa rasa itu ..! Aku ingatkan dah lama la aku tido rupa 30-60 minit je aku tido tapi mimpi rasa berejam . kuasa Allah ..

hari ni pulak , aku rasa macam kesian sangat kat orang accident yang dekat dengan rumah aku tu. even tak kenal dah tak pernah tahu kewujudan ye tapi rasa sendu itu ade . i just can't explain it why . yang aku tau la arwah nak hantar anak dia yang berusia 5 tahun tuh pergi sekolah , then ade kereta ni u-turn kat tempat tak boleh u-turn langgar motor arwah . dah la nak hantar anak pergi sekolah . ngeri ! aku nak drive pun macam trauma padahal aku takde kena mengena pun -____- arwah meninggal , anak dia yang membonceng tuh putus tangan and mata terkeluar . kuasa ALLAH anak dia hidup , kalau aku jadi ahli keluarga mereka , aku rasa aku tak kuat nak terima ... pls be strong ! yeyeyeye aku tau tu semua ketentuan Allah tapi aku tak sanggup membayangkan ye . PLS HATI HATI KORANG SEMUA !

Allah memegang jiwa (orang) ketika matinya dan (memegang) jiwa (orang) yang belum mati di waktu tidurnya; maka Dia tahanlah jiwa (orang) yang telah Dia tetapkan kematiannya dan Dia melepaskan jiwa yang lain sampai waktu yang ditentukan. Sesungguhnya pada yang demikian itu terdapat tanda-tanda kekuasaan Allah bagi kaum yang berfikir.             (surah az-zumar)

hamboi kalau dah rajin 2 entry terus aku publish , kalau malas berhari-hari tak hupdate !

No comments:

Post a Comment